نقد و برسی اکسپریا زد Sony Xperia Z3

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

نقد و برسی اکسپریا زد Sony Xperia Z3

بازدید: 398
دسته بندی: سونی,,
نقد و برسی اکسپریا زد  Sony Xperia Z3

چرا طراحی Z3 شبیه Z2 نیست ؟

تفاوت در طراحی Z2 و Z3 را میتوان نقطه عطفی در طراحی گوشی های هوشمند سونی پنداشت . تنها راهی که میتوان طراوت و ظرافت را در طراحی Z3 حس کرد این است که با دستان خود آن را لمس کنید . مانند سایر گوشی های سونی در طراحی زد ۳ نیز از الومینیوم و شیشه استفاده شده است و دو طرف آن حالتی گرد دارد اما هر چند که هنوز هم حالت زاوبه دار در طراحی پابرجاست که گرفتن آن را در کف دست کمی مشکل می کند . دو فاکتور اصلی سونی یعنی راحتی استفاده و سبک بودن در این گوشی نیز مشاهده می شود . سونی وزن زد سه را به ۱۵۲ گرم کاهش داده که ۱۱ گرم سبک تر از Sony Xperia Z2 است و دلیل آن را میتوان در استفاده سونی از باتری های کوچکتر یافت و به نظر من سونی را باید به خاطر این امر ستایش کرد زیرا اسمارت فونی روانه ی بازار کرده که از طراحی زیباتری نسبت به نسخه پیشین خود برخوردار است و وزن آن نیز کمتر است .


دیگر خبری از استفاده از الومینیوم در گوشه ها نیست زیرا در گوشه های Z3 از محافظ ها یا caps های نایلونی استفاده شده است که همین امر میتواند اسیب پذیری Sony Xperia Z3 را نسبت به Sony Xperia Z2 افزایش دهد . یکی از مزیت های بزرگ طراحی از نوع OmniBalance مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و زد ۳ نیز قابلیت تحمل هر نوع آب و هوایی را دارد یعنی شما میتوانید زیر دوش حمام با Z3 تماس تلفنی برقرار کنید یا در وان حمام خود به تماشای قطعه ای ویدئویی بنشینید . Z3 دارای دو گواهینامه ی IP65 و IP68 است و این یعنی بالاترین امتیاز ضد آب و ضد گرد و غبار برای یک اسمارت فون .
مشخصات Sony Xperia Z3 :

صفحه نمایش : ۵٫۲ اینچ با رزولویشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با تراکم ۴۲۴ پیکسل بر اینچ
پردازنده : ۲٫۵GHz Qualcomm Snapdragon 801 quad core
RAM : سه گیگابایت
سیستم عامل : Android 4.4 KitKat
ظرفیت ذخیره سازی : ۱۶/۳۲ گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه
باتری : ۳۱۰۰ میلی آمپر
دوربین : ۲۰٫۷ مگاپیکسل – ۱۰۸۰p – قابلیت ضبط ۴K – دوربین ۲٫۲ مگاپیکسلی جلو
اتصالات : WIFI – 3G – 4G – بلوتوث نسخه ۴ – NFC
ابعاد : ۷۲*۱۴۶
وزن : ۱۵۲ گرم
صفحه نمایشی روشن تر :

همه ی ما میدانیم که صفحه نمایش Xperia Z2 یکی از بهترین صفحه نمایش های تلفن همراه در جهان است و با توجه به موفقیت اسکرین زد ۲ خیلی بعید به نظر میرسد که سونی صفحه نمایش پرچم دار جدید خود را با وضوحی پایین تر ارائه کند و پیش بینی ما درست از آب درامد و صفحه نمایش Xperia Z3 با همان وضوح و کیفیت Xperia Z2 ارائه شده و تنها تفاوت این است که صفحه نمایش Z3 حدود ۲۰ درصد روشن تر از Z2 است که این امر یکی از امتیازات مثبت سونی در طراحی محسوب میشود زیرا صفحه نمایش روشن تر به معنی قابلیت مشاهده بهتر صفحه نمایش در زیر نور افتاب و در فضای باز است و از ویژگی های دیگر صفحه نمایش میتوان به قابلیت پشتیبانی از Full HD و سایز ۵٫۲ اینچ اشاره کرد .



چرا ۲K نه؟ سونی بار ها نشان داده که به این زودی تمایل ندارد قابلیت ۲K را در تلفن های همراه ۵ اینچی قرار دهد و مشاهده این تفاوت برای چشم انسان نیز مشکل است اما اگر شما چشم خود را مانند یک شکارچی پیکسل تربیت کرده اید میتوانید تفاوت را در یک صفحه نمایش ۱۰۸۰p با یک صفحه نمایش ۲K مشاهده کنید .

اما با شناختی که از سونی دارم مطئنم این کمپانی هیچ کاری را بیهوده انجام نداده . چون سونی بجای قمار بر روی ۲K ، عمر باتری Sony Xperia Z3 را افزایش داده است .


افزایش عمر باتری تا دو روز :


Xperia Z3 با یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری و صفحه نمایش روشن تر میتواند تا دو روز در خود شارژ نگه دارد اما Xperia Z2 با یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری ۱٫۵ روز بیشتر نمیتواند شارژ در خود نگه دارد

سونی این باتری قدرتمند را فقط به دو دلیل در این دستگاه قرار داده است . اول به دلیل

یک پردازنده ی Snapdragon 801 و دوم به خاطر ۲٫۵GHz فرکانس پردازشی و استفاده از

تکنولوژی جدید در صفحه نمایش به معنی سرعت لود کمتر و بهره وردی بیشتر است . اما

از نکات قابل توجه در زد ۳ میتوان به غایب بودن حالت ultra power saving اشاره کرد .
دوربین : عملکردی فراتر از انتظار

صادقانه از شما میپرسم . ایا در زمانی که طرفدارن سونی منتظر یک دوربین فوق العاده بودند چرا باید سونی همان دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی را در Z3 قرار دهد ؟ اما پاسخ روشن است . چون کیفیت تصویر به بالا رفتن مگاپیکسل نیست . به نظر میرسد سونی در دوربین این نسخه با یک لنز جدید ۲۵mm G و بهبود لرزشگیر دست بیشتر روی بحث لرزشگیر ها و ضبط ویدئو های صاف و بی غش تمرکز داشته و با قرار دادن امکان Hyperlapsers کاملا صحت این موضوع را به تایید رساند .

به نظر تمامی کارشناسان Sony Xperia Z3 را میتوان پادشاه عکاسی در نور کم و با سرعت بالا نامید و شاید لغت انگلیسی jaw-dropping بهترین لغت برای توصیف سرعت و کیفیت عکسبرداری در نور کم باشد . حالت Auto mode در دوربین هنوز پا برجا و درخشان است و شاید شگفت زده شوید که LG G3 و iPhone 5s در رده های پایین تری نسبت به Xperia Z3 قرار گرفتند .

برای تکمیل کردن ویژگی های خوب دوربین باید به کم کردن social camera apps اشاره کرد . حالت AR fun نیز به شما امکان میدهد تا افکت های زیباتر و خنده دار تری روی تصاویر خود اعمال کنید .


عاشقان واقعی موسیقی به گوش باشند !



اسمارت فون های اکسپریا به دلیل استفاده از سیستم عامل اندروید و کیفیت صدای مناسب در هنگام گوش دادن موسیقی به گوشی های مورد علاقه ما تبدیل شده اند . و در Xperia Z3 تونایی صدای hi-res یا همان High-resolution audio مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد و از این جهت مطمئن باشید که لبخند رضایت را بر روی چهره شما خواهد نشاند . سونی همچنین موتور DSEE HX را برای ارتقا کیفیت صدا های MP3 در نظر گرفنه است که محیطی گرم تر را هنگام گوش دادن موسیقی با واکمن برای شما ایجاد می کند .
تنها اسمارت فونی که با آن میتوانید روی PS4 بازی کنید :

دوباره تیتر را نخواهید . بله . درست است . Sony Xperia Z3 این قابلیت را دارد که به پلی استیشن متصل شده و شما روی این دستگاه بازی های مورد علاقه خود را روی انجام دهید . برای این کار شما به ریموتی نظیر آنچه در تصویر میبینید نیاز دارید و شیوه کار نیز به این صورت است که تلفن را روی محفظه تعبیه شده قرار میدهید بعد فقط تنها کاری که لازم است بکنید این است که از بازی با پلی استیشن ۴ لذت ببرید . همجنین شما میتوانید وقتی دستگاه پلی استیشن در حالت استند بای قرار دارد به وسیله Wi-Fi به بازی کردن بپردازید . ریموت کنترل مورد نیاز شما DualShock 4 نام دارد که حدود قیمت ۳۵ دلار برای آن در نظر گرفته شده . ولی از حق نگذریم در عوض لذتی که بدست می آید ۳۵ دلار قیمتا آنچنان بالایی به نظر نمی رسد .


بهتر است در خانه یک شبکه وای فای قوی داشته باشید زیرا امکان غیر منتظره ای منتظر شماست ! سونی این امکان را به شما میدهید که اگر بر فرض مثال بچه های شما در حال تماشای تلویزیون هستند شما میتوانید در طبقه بالا به بازی خود ادامه دهید اما هیچ تضمینی برای بیرون از خانه از طرف سونی داده نشده است . و در پایان این بخش میگویم که باید سونی را ستود .
زیرا این نکته را به راحتی میتوان فهمید که سونی برای Sony Xperia Z3 کار خود را از صفر شروع کرده و همانطور که وعده داده بود یک اکوسیستم واقعی از نسل تلفن های هوشمند ارائه داده است .
حرف اخر :

براق تر ، جذاب تر و قاطع از تمام محصولات سونی تنها کلماتی هستند که میتوان برای این اسمارت فون جدید سونی بکار برد . برای هر دارنده ی Z2 به نوعی حس افتخار است که بداند سونی در حال بهتر کردن گوشی های نسل Z است و در اینده باید شاهد امکانات و شگفتی های بیشتری برای این نسل بود . اما مطمئنا دیگر غول های بازار تلفن های هوشمند ساکت نخواهند نشت و همانطور که در اول نیز گفتم باید منتظر دوئلی جانانه بین غول های این بازار بود .

برای صاحبان PS4 که به اندروید علاقه ندارند شاید کمی غیر قابل تحمل باشد اما حتما ارزشش را دارد که چشمان را بر روی تعصب ببندند و اوج لذت بازی را با PS4 ، Sony Xperia Z3 و اندروید تجربه کنند .همانطور که گفته شد عمر باتری به دو روز ارتقا یافته است و با توجه به ویژه های خوب زد سه ، نبود ۲K را میتوان عادلانه برشمرد .


می پسندم نمی پسندم

برچسب ها : ,,
نظرات()

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 25
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 8
بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز آي پي امروز : 3
آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 8
بازدید ماه بازدید ماه : 8
بازدید سال بازدید سال : 20
بازدید کلی بازدید کلی : 7518

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.139.97.157
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان hame chi tamom1 و آدرس mahdi79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود